دانشگاه جهرم در مسير دانشگاه كارآفرين

۲۴ آبان ۱۳۹۶ | ۱۱:۰۳ کد : ۹۸ اخبار
تعداد بازدید:۱۱۳۱
ارتقاي دانشگاه جهرم به دانشگاهي كارآفرين از طريق تجاري سازي فناوري از اهداف مهم تعيين شده در برنامه راهبردي دانشگاه مي باشد.
دانشگاه جهرم در مسير دانشگاه كارآفرين

به گزارش روابط عمومي دانشگاه جهرم: دكتر سعيد رحمانيان رئيس گروه كارآفريني و ارتباط با صنعت در گفتگو با روابط عمومي دانشگاه جهرم در خصوص ارتقاي دانشگاه جهرم به دانشگاهي كارآفرين گفت: ارتقاي دانشگاه جهرم به دانشگاهي كارآفرين و توليد كننده ثروت از طريق تجاري سازي فناوري از اهداف مهم تعيين شده در برنامه راهبردي دانشگاه مي باشد. در اين راستا دكتر مسعود نادريان رئيس محترم دانشگاه جهرم با تاسيس مركز آپا با ماموريتي منطقه اي و ملي در حوزه فناوري اطلاعات و انعقاد تفاهم نامه با پارك علم و فناوري فارس جهت ايجاد مركز رشد فناوري، گام هايي اساسي جهت ارائه و توسعه خدمات فناورانه برداشتند.
رئيس گروه كارآفريني و ارتباط با صنعت در ادامه افزود: تاسيس چندين شركت فناور توسط اعضاي هيات علمي دانشگاه در مركز رشد با موضوعاتي هم چون نانوكامپوزيت ها، تجهيزات الكتريكي و گياهان دارويي شروعي خوب براي توسعه شركت هاي دانش بنيان را رقم زده است. قرارداد ساخت و راه اندازي نيروگاه توليد همزمان برق و حرارت در پرديس دانشگاه نيز از جمله ديگر دستاوردهاي كلان و از اولين قراردادهاي جذب سرمايه گذاري خارجي در زمينه انرژي طي ساليان اخير در سطح كشور مي باشد. علاوه بر جنبه توليدي، اين نيروگاه مي تواند به يك مركز تحقيقاتي منطقه اي در زمينه نيروگاه هاي chp با هدف كسب و بومي سازي تكنولوژي ساخت و تعمير و نگهداري ماشين آلات مربوطه، تبديل گردد. در اين مركز تحقيقاتي امكان فعاليت اساتيد و دانشجويان گروه مهندسي مكانيك و برق وجود دارد كه خود مي تواند منجر به ارتقاي دانش كاربردي دانشجويان و تسهيل در ورود به بازار كار شود.
ايشان متذكر شد: از طرف ديگر رسالت آموزش و تربيت نيروي انساني منجر به اجراي برنامه هاي متنوع ديگري علاوه بر ارايه دروس آموزشي شده است. با توجه به چالش اشتغال فارغ التحصيلان دانشگاهي، مديريت دانشگاه اقدام به برنامه ريزي جهت ارتقاي مهارت هاي فني و كاربردي دانشجويان نموده است. لذا دانشگاه طي هماهنگي با مركز آموزش فني و حرفه اي، دوره هاي متنوع مهارتي را براي دانشجويان در محيط پرديس و مركز فني و حرفه اي اجرا مي نمايد. در كنار دوره هاي فني، اجراي دوره هاي"آموزش كارآفريني" نيز مي تواند به دانشجويان در جهت راه اندازي كسب و كار جديد كمك نمايد. با توجه به وجود زيرساخت مناسب در پرديس دانشگاه و با هدف اجراي مستمر آموزش هاي مهارتي و كارآفريني، پيشنهاد ايجاد "مركز فني و حرفه اي جوار دانشگاهي" توسط رياست محترم دانشگاه مطرح شده است. با ايجاد اين مركز و تجهيز آن توسط سازمان، دستگاه ها و ماشين الات مورد نياز آموزش هاي مهارتي و شغلي در دانشگاه مستقر مي شوند و اساتيد و دانشجويان مي توانند به صورت مستمر و دائمي از امكانات موجود در راستاي تحقيق و پژوهش و كارآفريني استفاده نمايند.
همچنين تلاش بر اين است تا 26 ثبت اختراع كه توسط اعضاي محترم هيات علمي دانشگاه جهرم شده را به مرحله تجاري سازي و توليد انبوه رسانده شود.
 
 
 
 

نظر شما :