نمایشگاه دستاوردهای اجرایی دانشگاه جهرم در حوزه مدیریت سبز

۳۰ مهر ۱۳۹۶ | ۱۲:۱۲ کد : ۹۳ اخبار
تعداد بازدید:۱۰۶۸
نمایشگاه دستاوردهای اجرایی دانشگاه ها در حوزه مدیریت سبز با شرکت دانشگاه های برگزیده در این زمینه در تهران برگزار گردید.
نمایشگاه دستاوردهای اجرایی دانشگاه جهرم در حوزه مدیریت سبز

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جهرم: نمایشگاه دستاوردهای اجرایی دانشگاه ها در حوزه مدیریت سبز با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان برنامه و بودجه کشور با شرکت دانشگاه های برگزیده در این زمینه در تهران برگزار گردید.

 در این نمایشگاه، دانشگاه جهرم در 4 حوزه زیر اقدات خود را در غرفه دانشگاه به نمایش گذاشت که مورد استقبال بازدید کنندگان و مسوولین اجرایی کشور قرار گرفت:

1-     استفاده از انرژی های تجدید پذیر شامل دو طرح پروژه طراحی و احداث نیروگاه 103 کیلوواتی ترکیبی بادی خورشیدی و نیز احداث نیروگاه 25 مگاواتی CHP دانشگاه جهرم

2-     بهینه سازی مصرف انرژی:  شامل کنترل سیستم روشنایی و برق مصرفی، کنترل سیستم های حرارتی، برودتی و تهویه مطبوع، طراحی و ساخت ساختمان سبز، کنترل تجهیزات اداری و نحوه استفاده از آنها

3-     مدیریت آب و پساب شامل دو طرح عمده طراحی و احداث سامانه جمع آوری و تصفیه فاضلاب و آب های سطحی پردیس دانشگاه جهرم ونیز طرح جمع آوری و استفاده از آب های سطحی پردیس دانشگاه جهرم

4-     مدیریت منابع، پسماند و اقلام مصرفی

مجموعه این اقدامات صورت گرفته توسط دانشگاه های منتخب به همراه تصاویر و توضیحات مربوطه در کتابی که از سوی برگزار کنندگان این نمایشگاه تهیه گردید چاپ شده و در اختیار دانشگاه های سراسر کشور قرار گرفته است. همچنین مجموعه اقدامات دانشگاه جهرم نیز در کتابچه ای چاپ گردید و در اختیار بازدیدکنندگان از نمایشگاه قرار گرفت.

دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، دکتر واعظ مهدوی معاون علمی سازمان برنامه و بودجه، دکتر گرایی نژاد مدیر آموزش عالی و مهندس شفیعی معاون آموزش عالی سازمان برنامه، دکتر عسکریان معاون اداری مالی وزارت علوم، دکتر رخشانی مهر مدیر طرح های عمرانی وزارت علوم و کارشناسانی از سازمان حفاظت محیط زیست، موسسه تحقیقات صنعتی ایران و روئسای سایر دانشگاه های کشور از جمله افراد بازدید کننده از این نمایشگاه بودند. بر اساس بخشنامه ابلاغ شده به دانشگاه ها، همه ساله طرح های برگزیده دانشگاه ها در حوزه مدیریت سبز مورد حمایت مالی قرار خواهند گرفت. 


نظر شما :