پیام رئیس دانشگاه جهرم به مناسبت ۱۶ آذر ماه و روز دانشجو

۱۵ آذر ۱۳۹۹ | ۱۹:۵۶ کد : ۸۵۴ اخبار
تعداد بازدید:۱۰۸۷
پیام رئیس دانشگاه جهرم به مناسبت ۱۶ آذر ماه و روز  دانشجو

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل؛ به مناسبت 16 آذر ماه و روز دانشجو دکتر کامبیز مینایی رئیس دانشگاه جهرم پیامی به این منظور صادر کردند. متن پیام بدین شرح است:

شانزدهم آذر، روز دانشجو، در تقویم سیاسی و اجتماعی کشور جایگاه ممتازی دارد. روزی که در حافظه نخبگان جامعه تداعی گر نقش آفرینی بی بدیل دانشجویان در تاریخ سیاسی  و اجتماعی سرزمین ایران است.
از ۱۶ آذر سال­۱۳۳۲­ که دانشجویان استکبار ستیزی را فریاد زدند نزدیک به هفتاد سال می‌گذرد. از آن تاریخ تا به امروز، پژواک این حرکت در صحن و سرای دانشگاه طنین‌انداز است و دانشجویان همچنان طلایه‌داران آزادی‌خواهی، عدالت‌طلبی و ظلم ستیزی هستند. در واقع آبادانی، آزادی، و استقلال ایران اسلامی بدون  حضور دانشجویان میسر نیست. دانشجویان فرزند دانشگاه هستند و دانشگاه خورشید دانایی و فرهیختگی است.
روز دانشجو فرصتی است تا دانشجویان حضور مسئولانه خود را اثبات نمایند و برای فهم تاریخی فراز و فرود های تاریخ معاصر ایران بصیرت پیدا کنند.
اینجانب به نمایندگی از اعضای محترم هیات علمی و کارمندان شریف دانشگاه جهرم، همراه با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان دانشجو، از درگاه خداوند بزرگ سربلندی روز افزون برای همه دانشجویان عزیز خواهانم.


نظر شما :