درخشش دانش آموخته دانشگاه جهرم در کسب رتبه چهارم کنکور کارشناسی ارشد رشته علوم ورزشی

۱۸ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۰:۴۹ کد : ۷۰۷ اخبار
تعداد بازدید:۳۰۹۹
درخشش دانش آموخته دانشگاه جهرم در کسب رتبه چهارم کنکور کارشناسی ارشد رشته علوم ورزشی

هر چند سال دیگر هم که بگذرد کنکور همچنان پر تب و تاب ترین رقابت علمی ایران است که هر ساله چند هزار نفر را درگیر خود می‌کند. حال اگر با نیروی ایمان، تلاش و انگیزه پا به این میدان بگذاریم بدون شک موفق خواهیم بود. 
خوشبختانه امسال سهم دانشگاه جهرم در کسب رتبه های تک رقمی بسیار درخشان تر از سال های قبل بوده است. یکی از آن افرادی که توانسته در این مسابقه بزرگ علمی موفق عمل کند سمانه آقازاده است که توانسته رتبه چهار کنکور کارشناسی ارشد رشته علوم ورزشی را کسب کند. وی دانش آموخته دانشگاه جهرم است، از همین رو با وی گفتگوی کوتاهی انجام دادیم و عوامل موفقیتش را نیز جویا شدیم.

 

- لطفا یک معرفی کوتاه از خودتان داشته باشد؟
سمانه آقازاده هستم. دانشجوی فارغ التحصیل از دانشگاه جهرم، رشته علوم ورزشی


- انتظار رتبه چهارم را داشتید ؟
نه. در واقع قبل از آزمون کنکور و با توجه به میزان آمادگی که از خودم سراغ داشتم، انتظار رتبه اول را داشتم.


- آیا برنامه‌ریزی خاصی در درس خواندن داشتید؟ روزانه چند ساعت درس می خواندید؟
شروع برنامه ریزی من برای درس خواندن از فروردین ماه 99 بود و با توجه به برنامه ریزی هایی که انجام دادم روزانه 12 ساعت درس می خواندم.


- در کلاس های کنکور شرکت می کردید؟
من در هیچ کلاس کنکوری شرکت نکردم. چون در دوران تحصیل و با توجه به آموزش های خوبی که استادان این رشته انجام می دادند، آمادگی بسیار خوبی را کسب کرده بودم.


- نقش دانشگاه جهرم و استادن رشته علوم ورزشی را در کسب این موفقیت چگونه ارزیابی می کنید؟
دانشگاه جهرم از استادان با دانشی استفاده می کند و همگی این استادان، دانش آموخته دانشگاه های بزرگ و معتبر کشور هستند و از سطح علمی بسیار خوبی برخوردارند. همچنین منابعی که استادان در طول دوره کارشناسی برای ما استفاده می کردند همگی منابع کارشناسی ارشد بود که کمک بزرگی برای من بود تا با مطالعه همان منابع به این موفقیت برسم. ولی در نهایت همه چیز به خود دانشجو بستگی دارد که چقدر برای رسیدن به موفقیت تلاش کند.


- کدام استاد بیشترین نقش را در این موفقیت برای شما داشته است؟
من علاقه بسیار زیادی به تدریس دکتر شایان داشتم و با توجه به سطح بالای دانش ایشان و همچنین نظمی که در تدریس داشتند ایشان را یکی از افراد موثر در کسب این موفقیت می دانم.


- امکانات و زیر ساخت های آموزشی دانشگاه جهرم در رشته تربیت بدنی را چگونه ارزیابی می کنید؟
با توجه به اینکه دانشگاه جهرم جزء دانشگاه های تازه تاسیس محسوب می شود ولی توانسته امکانات خوبی را در رشته تربیت بدنی فراهم کند. سالن سرپوشیده اختصاصی، باشگاه ورزشی، مرکز سلامت و تندرستی، امکانات خوبی هستند که دانشگاه جهرم در رشته تربیت بدنی برای دانشجویان فراهم کرده است.


- آیا به دوستان و آشنایان خود پیشنهاد تحصیل در دانشگاه جهرم را می دهید؟
بدون شک در استان فارس بعد از دانشگاه شیراز، دانشگاه جهرم را به دوستان پیشنهاد می دهم. چرا که از استادانی با سطح علمی بالا استفاده می کنند و این عامل بسیار مهمی در مسیر موفقیت دانشجویان برای رسیدن به رتبه های بالاتر است.


- چه دانشگاهی را برای ادامه تحصیل خود انتخاب می‌کنید؟
دانشگاه شیراز 


- آیا برنامه ای برای آینده دارید؟
ابتدا تحصیلاتم را در مقطع دکتری ادامه خواهم داد و با توجه به اینکه تدریس یکی از علاقه های من است حتما برای رسیدن به این هدف تلاش می کنم.


- در پایان هر صحبتی دارید بفرمائید.
ابتدا جا دارد از استادانم در گروه علوم ورزشی دانشگاه جهرم، دکتر شایان، دکتر صفری، دکتر افروزه و دکتر زر تشکر کنم که در این راه کمک شایانی به من داشتند. صحبت بعدی من با دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل دارند، این است که از همین مقطع کارشناسی شروع کنند و پایه علمی خود را قوی کنند تا در جامعه حرفی برای گفتن داشته باشند. در جامعه تفاوت بین افرادی که تحصیلات دانشگاهی دارد تا شخصی که تحصیلات بالاتر را طی نکرده بسیار است و همچنان باید گفت علم حرف اول را در جامعه می زند.

"روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه جهرم نیز به نوبه خود این موفقیت را تبریک گفته و آرزوی سربلندی و موفقیت های روز افزون را از خداوند متعال خواستار است."
 


نظر شما :