مرضیه خانزاده دانش آموخته دانشگاه جهرم رتبه نخست کنکور کارشناسی ارشد رشته صنایع غذایی را کسب کرد.

۱۶ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۳:۴۸ کد : ۷۰۴ اخبار
تعداد بازدید:۳۰۶۰
مرضیه خانزاده دانش آموخته دانشگاه جهرم رتبه نخست کنکور کارشناسی ارشد رشته صنایع غذایی را کسب کرد.

مرضیه خانزاده یکی از قبولی های است که وقتی کامل بخوانیم و بشنویم برای ما کمی غیر قابل باور خواهد بود! هر یک از فاکتورهای زندگی ایشان می تواند در ذهن کنکوری ها یک مانع محسوب شود و آنها را به لحاظ ذهنی از هدفشان دور کند. گاهی تلنگری این چنینی لازم داریم تا بفهمیم تحت هر شرایطی که باشیم، می توانیم در راستای هدفمان تلاش کنیم و نتیجه اش را ببینیم. تأهل و یک فرزند 11 ماهه و شرایط بیماری کرونا که همگان را درگیر خود کرده، نه تنها باعث نشده تا از هدف خود دور شود بلکه به موفقیت درخشانی که همان کسب رتبه 1 کنکور است، نیز دست یافت.
با ایشان گفتگو کوتاهی داشتیم و عوامل موفقیتش را نیز جویا شدیم که توجه شما را به شرح کامل این گفتگو جلب می کنم:

 

-    ابتدا یک معرفی کوتاه از خودتون داشته باشید.
من مرضیه خانزاده دانشجوی فارغ التحصیل رشته صنایع غذایی از دانشگاه جهرم هستم.


-    انتظار رتبه اول کنکور را داشتید؟
من درس خواندن را برای کنکور را کمی دیر شروع کردم ولی با توجه به شرایط کرونا که باعث شد کنکور کمی دیرتر برگزار شود، از همین فرصت ایجاد شده نهایت استفاده را بردم تا خودم را آماده کنکور کنم. اگرچه نسبت به درصد صحت پاسخگویی به سوالات مطمئن بودم اما انتظار رتبه یک کنکور را نداشتم. 


-    آیا برنامه‌ریزی خاصی در درس خواندن داشتید؟ 
با توجه به اینکه شرایط من خاص هست و من یک بچه 11 ماهه دارم بسیاری از ساعات روز را درگیر وظایف مادرانه خود بودم. شاید من مثل یک داوطلب عادی کنکور که با برنامه ریزی بسیار دقیق مشغول به درس خواندن می شود، مطالعه نداشتم ولی با برنامه ریزی هایی که انجام شد، روزانه ساعاتی را به خواندن دروس اختصاص می دادم.


-    نقش دانشگاه جهرم و استادن رشته صنایع غذایی را در این موفقیت چگونه ارزیابی می کنید؟
در واقع باید این موضوع را بگویم که مهمترین نقش در این موفقیت دانشگاه جهرم و استادان این مجموعه ایفا کردند. وقتی که من سر جلسه کنکور حاضر شدم و به سوالات پاسخ می دادم هیچوقت این احساس را نداشتم که این مطلب برای من گفته نشده و من با همه آن مباحث آشنایی کامل داشتم که این نشان از آموزش بسیار خوب استادان دانشگاه جهرم دارد. با توجه به اینکه دانشگاه جهرم جزء دانشگاه های تازه تاسیس و جوان محسوب می شود اما استادان این دانشگاه، با دانش لازم خود و تجربه کامل به تدریس می پرداختند و این موضوع بسیار مهمی است برای موفقیت دانشجویان.


-    کدام یک از استادان شما بیشترین نقش را در این موفقیت داشته اند؟
در واقع من این موفقیت را مدیون زحمات دکتر همتیان، دکتر توکلی و دکتر غلامحسین پور می دانم. تدریس بسیار عالی در کنار جزوات استاندارد آموزشی که استادان ارائه می داند عامل مهمی در کسب این رتبه برای من داشت.


-    چه دانشگاهی را برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنید؟
دانشگاه تهران


-    برنامه شما برای آینده چیست؟
ان شاءالله تصمیم دارم که در یکی از کارخانجات مربوط به حوزه صنایع غذایی مشغول به کار شوم و اینکه تحصیلاتم را نیز در مقطع دکتری نیز ادامه دهم.


-    در پایان هر صحبتی دارید بفرمائید.
در اینجا جا دارد که به طور بسیار ویژه و صمیمانه از همسر، پدر و مادرم تشکر کنم که اگر حمایت های آنها نبود این موفقیت کسب نمی شد و سپس از استادان دانشگاه جهرم کمال تشکر را دارم که در طول دوران تحصیل در کنار آموزش های مطلوب، انگیزه های لازم را به من می دادند.

 

"روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه جهرم نیز به نوبه خود این موفقیت را تبریک گفته و آرزوی سربلندی و موفقیت های روز افزون را از خداوند متعال خواستار است."
 


نظر شما :

..... ۰۱ مهر ۱۳۹۹ | ۱۷:۲۲
سلام متشکرم از این که این تجربه ها رو در اختیار همه قرار میدید تا همه درس بگیرند اگه راهی قرار بدید تا دانشجو ها بتوانند با رتبه برتر ها برای پیدا کردن جواب های سوالاتشون ارتباط داشته باشند خیلی عالی میشد با تشکر