نشست رؤسای دانشگاه های کشور با معاون اول رئیس جمهور و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری

۲۶ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۴:۱۹ کد : ۶۴۷ اخبار
تعداد بازدید:۱۵۹۴
نشست رؤسای دانشگاه های کشور با معاون اول رئیس جمهور و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل: نشست مجازی دکتر کامبیز مینایی رئیس دانشگاه جهرم با اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امروز (دوشنبه) برگزار گردید.


وزیر علوم: حل مسائل و توسعه فناوری ها اولویت اول دانشگاه ها باشد
در ابتدای این جلسه دکتر غلامی با اشاره به رویکرد دانشگاه ها در قبل از انقلاب اظهار داشت: دانشگاه ها در قبل از انقلاب صرفا وظیفه تربیت نیروی انسانی را بر عهده داشته اند و این نگاه از ابتدای دهه هفتاد وارد مرحله جدیدی شد و دانشگاه ها وارد مقوله های پژوهشی شدند.
ایشان در ادامه بیان داشت: از ابتدای دهه نود رویکرد دانشگاه ها تغییر یافت، حل مسائل و توسعه فناوری ها به اولویت اول تبدیل گشت که ایجاد پنج هزار شرکت دانش بنیان و در نتیجه آن ایجاد اشتغال پایدار و دستاوردهای بزرگ علمی و پژوهشی از جمله نتایج ارزشمند این تغییر رویکرد بود.
دکتر علی خاکی صدیق معاون آموزشی و دکتر مسعود برومند معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، گزارشی از فعالیت‌های حوزه خود ارائه و همچنین رؤسای برخی از دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری کشور به ارائه فعالیت‌ها و دستاوردهای خود در حوزه مقابله با شیوع ویروس کرونا پرداختند.

 

                                                            


معاون اول رئیس جمهور: توسعه علمی ایران یک ضرورت محسوب می شود
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور با تقدیر از تلاش های خانواده بزرگ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حل مسائل و مشکلات کشور در مقاطع حساس و بحران ها افزود: وجود نیروی انسانی شایسته برای حل مسائل و توسعه کشور یک امر مهم است و در نتیجه توسعه علمی ایران یک ضرورت محسوب می شود.
ایشان در ادامه ضمن اشاره به بیانات رهبر فرزانه انقلاب در خصوص اقتدار علمی کشور خاطر نشان کرد: اقتدار علمی مایه اقتدار کشور بوده و دشمن، با اقتدار جمهوری اسلامی مخالف است؛ هرچه عنصر و مایه‌ی قدرت در جمهوری اسلامی است، دشمن با آن مخالف است. ما باید علی‌رغم دشمن، سعی کنیم عناصر قدرت را در داخل جمهوری اسلامی افزایش بدهیم و در واقع یکی از عناصر قدرت، قدرت علمی است که برای ما یک ضرورت محسوب می شود.

 

                                                    


رئیس دانشگاه جهرم: با توجه به تغییر رویکرد دانشگاه ها، باید تغییر نگرش در اعضای هیات علمی و کارمندان نیز صورت پذیرد
در حاشیه این نشست دکتر کامبیز مینایی رئیس دانشگاه جهرم در گفتگو با واحد روابط عمومی اظهار داشت: همانگونه که در صحبت های وزیر محترم علوم و برخی رؤسای دانشگاه ها از جمله دانشگاه های تهران، امیرکبیر و صنعتی شریف مشخص بود؛ دیر زمانی است که نگاه به دانشگاه ها و رویکرد دانشگاه ها از وظیفه صرفا تربیت نیروی انسانی به جامعه محوری و توسعه فناوری ها تغییر یافته، به همین منظور در دانشگاه جهرم باید نگرش اعضای هیات علمی و کارمندان این دانشگاه سازگار با شرایط جدید تغییر یابد.
وی در ادامه با تاکید بر ارتباط موثر دانشگاه جهرم با شرکت های دانش بنیان خاطر نشان کرد: استفاده از ظرفیت های دانش آموختگان و اعضای هیات علمی برای احداث اینگونه شرکت ها باید در دستور کار قرار گیرد.
دکتر مینایی در پایان اظهار داشت: انتظار می رود در سال های آینده دانشگاه جهرم علاوه بر ارائه خدمات گسترده به شهرستان جهرم و استان فارس، شاهد تامین بخش مهمی از بودجه دانشگاه از طریق ایجاد درآمد اختصاصی باشیم.
 


نظر شما :