از ۱۶ فروردین ماه استادان و دانشجویان موظف به برگزاری کلاس ها به صورت مجازی هستند

۱۲ فروردین ۱۳۹۹ | ۲۱:۱۴ کد : ۵۷۰ اخبار
تعداد بازدید:۲۵۵۲
از ۱۶ فروردین ماه استادان و دانشجویان موظف به برگزاری کلاس ها به صورت مجازی هستند

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل: دکتر کامبیز مینایی رئیس دانشگاه جهرم نسبت به ادامه کلاس ها از 16 فروردین ماه سال جاری به صورت مجازی خبر داد و به تشریح دستورالعمل جدید دانشگاه جهرم در برگزاری کلاس ها به صورت مجازی پرداخت.
رئیس دانشگاه جهرم ضمن آرزوی سلامتی و بهروزی برای دانشجویان عزیز گفت: همان گونه که  اطلاع دارید،  از هفته اول اسفندماه و با شیوع ویروس کووید-19 دانشگاه جهرم، برای حفظ سلامتی دانشجویان و خانواده ایشان و با هماهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اقدام به تعطیلی کلاسهای آموزشی به ‌صورت حضوری کرد و بلافاصله برای ایجاد و ارتقای زیرساخت لازمِ برگزاری کلاسها به صورت مجازی تمهیدات لازم اندیشیده شد. به یاری خداوند متعال و کوشش همه همکاران محترم در گروه کامپیوتر و فناوری اطلاعات و همچنین اقدامات ارزشمند معاونت آموزشی و پژوهشی، سیستم کلاسهای مجازی (LMS) در کمترین زمان ممکن به بهره برداری رسید که با استقبال دانشجویان و اساتید محترم در هفته آخر اسفندماه 98، کلاسهای آموزشی در سامانه کلاسهای مجازی دانشگاه با موفقیت برگزار شد.
 ایشان با اشاره به گسترش بیماری کرونا و عدم توقف فعالیت های آموزشی دانشگاه و تداوم نیم سال تحصیلی افزودند: در راستای طرح سراسری فاصله گذاری اجتماعی و جلوگیری از شیوع بیماری و تامین سلامتی دانشگاهیان ارجمند، از شنبه 16 فروردین ماه تا اطلاع ثانوی فعالیت آموزشی برای دروس نظری به صورت آموزش مجازی برخط (آنلاین) در قالب سامانه آموزش مجازی به آدرس  "http://lms.jahromu.ac.ir"  ادامه می یابد و همه ی دانشجویان و استادان موظف به آموزش مجازی، طبق برنامه کلاسی ارائه شده در سامانه آموزشی و پژوهشی  sess هستند.
مینایی در ادامه خاطر نشان کرد: همچنین در مورد دروس عملی و آزمایشگاهی نیز پس از عبور از این وضعیت و عادی شدن شرایط و مطمئن شدن از اینکه حضور داشجویان در محیط دانشگاه، آسیبی برای سلامتی آنان نخواهد داشت، با افزایش طول ترم، کلاسهای عملی و آزمایشگاهی به طور فشرده ادامه خواهد یافت. به طوری که چه در ارائه مجازی دروس و چه در تشکیل کلاسهای عملی و آزمایشگاهی، همه ی دروس طبق سرفصل به اتمام رسیده و استانداردهای آموزشی و کیفیت آموزش لحاظ شود.
رئیس دانشگاه جهرم در ادامه از دانشجویان عزیز خواست تا اطلاع ثانوی از هر گونه مراجعه حضوری به دانشگاه خودداری و از طریق سامانه مذکور به صورت مجازی و به طور منظم در کلاسها شرکت کنند.
ایشان در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشتند: با پایش صورت گرفته و دریافت و اعمال نقطه نظرات ارزشمند استادان و دانشجویان گرامی، در ایام تعطیلات عید نوروز، سیستم برگزاری کلاس‌های مجازی ارتقا یافته تا دانشجویان و استادان با دغدغه کمتر و کیفیت بهتر آموزشی در کلاس های مجازی دانشگاه شرکت کنند که از مهمترین موارد ارتقای صورت گرفته در سیستم LMS می توان به ارتقا نسخه اندروید سیستم کلاس ها اشاره داشت تا دانشجویان و استادان بتوانند فایل کلاس های ضبط شده را از طریق تلفن همراه خود نیز مشاهده کنند.
وی از دیگر امکان دانلود کلاسهای ضبط شده در سیستم کلاسهای مجازی فراهم شده خبر داد و افزود: دانشجویان محترم می توانند در صورت عدم امکان حضور در کلاس آنلاین، فایل ضبط شده کلاسها را که شامل کل محیط کلاس است، دانلود و بدون نیاز به اینترنت مانند یک فیلم مشاهده کنند.   
دکتر مینایی در پایان ضمن تقدیر از تلاش های معاونت آموزشی و پژوهشی و همچنین دانشجویانی که در این برهه ی حساس، دانشگاه را همراهی کرده اند یادآور شد: از روز شنبه 16 فروردین ماه آموزش مجازی برای دروس نظری اجباری است و همه ی استادان و دانشجویان گرامی موظف به تشکیل و شرکت در کلاسهای جبرانی، طبق برنامه از پیش اعلام شده هستند و آغاز فعالیت آموزشی حضوری دانشگاه منوط به تصمیم گیری ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا خواهد بود.

 


نظر شما :