پویش دانشجویی: زندگی، دست یاریگر توست...

۱۳ اسفند ۱۳۹۸ | ۰۸:۰۶ کد : ۵۵۱ اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۳۰۳۹
پویش دانشجویی: زندگی، دست یاریگر توست...

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، غلامرضا غفاری با اعلام این خبر افزود: از آنجا که شیوع بیماری کرونا در شرایط کنونی موجب بروز یکی از بزرگترین چالش‌ها و مخاطرات اجتماعی در بیش از چهل کشور دنیا و از جمله کشور ما شده است ،غلبه بر این بیماری علاوه بر بهره گیری از ظرفیت‌های درمانی، نیازمند تقویت زیر ساخت‌های اجتماعی است.

وی تقویت امید، اعتماد و همبستگی را از مهم‌ترین ملزومات اجتماعی برای فائق آمدن بر این چالش عنوان نمود و خاطرنشان کرد: دانشگاه به عنوان موتور محرک اجتماع نقش به سزایی در تقویت بنیان‌های اجتماعی داشته و می‌تواند در کاهش این قبیل تلاطم‌ها ایفای نقش نماید.

غفاری ایجاد آرامش، پرهیز از بروز استرس و فشار‌های روحی و جلوگیری از انتشار شایعات ضمن اطلاع رسانی دقیق و به هنگام را در مقابله با این بیماری ضروری دانست و تأکید کرد: این عوامل به همراه تلاش‌های درمانی می‌تواند جامعه ما را از این چالش خطیر عبور دهد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم ضمن تشکر از خدمات ارزشمند و ماندگار کادر پزشکی، پرستاری و دست اندرکاران حوزه سلامت کشور گفت: دانشگاه‌ها و کنش گران دانشگاهی نیز در راستای ایفای مسؤلیت اجتماعی خود در قبال جامعه می‌بایست وارد عمل شده و به یاری این عزیزان بشتابند.
غفاری ادامه داد: در این راستا پویش دانشجویی «زندگی، دست یاریگر توست...» با همراهی تمامی کنش گران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها راه اندازی می‌شود.

وی هدف از ایجاد این پویش بزرگ را مشارکت و یاری رساندن دانشگاهیان در کاهش عوارض اجتماعی این بیماری عنوان کرد و افزود: رشد عقلانیت جمعی از طریق افزایش آگاهی‌های عمومی، تقویت همبستگی اجتماعی و پرهیز از اقدامات متعارض و موازی با سیاستگذاران و دست اندرکاران این موضوع، ارتقای امید و نشاط اجتماعی در شرایط پر استرس کنونی از طریق ایجاد آرامش در جامعه، ترویج فرهنگ کمک رسانی از طریق پیگیری اقدامات پیشگیرانه و آموزش‌های خود مراقبتی و نیز در صورت لزوم مشارکت در خدمات رسانی بهداشتی و درمانی به شهروندان از کار ویژه‌های این پویش دانشجویی به شمار می‌روند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تجربه موفق این قبیل پویش‌ها در موضوعات اخیر به ویژه در سیل ابتدای سال جاری ابراز امیدواری کرد: همه با یاری یکدیگر و در کنار تلاش‌های خستگی ناپذیر کادر درمانی بتوانیم هر چه زودتر و در آستانه عید نوروز بار دیگر بر این مشکل غلبه پیدا کنیم.
غفاری در پایان از کلیه کنش گران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها اعم از مجموعه‌های دانشجویی، کانون‌های فرهنگی، انجمن‌ها علمی، تشکل‌های اسلامی، نشریات دانشجویی، معاونان و مدیران فرهنگی دانشجویی، استادان مشاور فرهنگی و کارشناسان فرهنگی که همواره همراه حرکت فرهنگی دانشگاه‌ها هستند دعوت کرد تا با پیوستن به این پویش بزرگ در ریشه کنی این بیماری مؤثر باشند.


نظر شما :