مسجد دانشگاه جهرم افتتاح شد

۲۰ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۲:۵۷ کد : ۲۹۱ اخبار
تعداد بازدید:۲۰۳۸
با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و نماینده شهرستان جهرم در مجلس شورای اسلامی مسجد دانشگاه افتتاح گردید.
مسجد دانشگاه جهرم افتتاح شد

مسجد دانشگاه جهرم افتتاح شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه: در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی و با حضور حضرت آیت الله دژکام نماینده مقام معظم رهبری در استان فارس، مهندس عنایت اله رحیمی استاندار فارس، دکتر محمد رضا رضایی نماینده مردم شهرستان جهرم و رئیس کمسیون عمران مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین دکتر مدبر امام جمعه جهرم، مهندس علیرضا صحرائیان معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان جهرم و دیگر مسئولین شهرستان، فاز اول مسجد دانشگاه جهرم با 1000 متر مربع زیر بنا و اعتباری بالغ بر 8 میلیارد و 300 میلیون ریال با کمک خیرین و تامین اعتبارات دولتی افتتاح و به بهره برداری رسید.

در این آئین دکتر کامبیز مینایی ضمن تسلیت ایام فاطمیه و گرامی داشت دهه افتخار آفرین فجر، مسجد را یکی از ارکان اصلی دانشگاه و خواستگاه کلیه تحولات محوری دانشگاه و جامعه ارزیابی کرد.

وی ضمن اشاره به وجود زیر ساخت هایی ارزشمند در دانشگاه و وجود اعضای هیات علمی نخبه و کارکنانی پرتلاش افزود: با وجود این توانمندی ها دانشگاه جهرم توانسته خود را به عنوان دومین دانشگاه جامع استان فارس معرفی کند.

در پایان سرپرست دانشگاه جهرم نقش آیت الله دژکام و دیگر مسئولین شهرستان با همراهی خیرین بزرگوار در توسعه کمی و کیفی دانشگاه را بی بدیل خواند.

پس از آن آیت الله دژکام با اشاره به آیه "انَّمَا یعْمُرُ مَسَـجِدَ اللَّهِ مَنْ ءَامَنَ باللَّهِ وَالْیوْمِ الأخر" به اهمیت ساخت مسجد اشاره و مسجد را هسته مقاومت فرهنگی و فعالیت های اجتماعی خواند.

نماینده مقام معظم رهبری در استان فارس افزود: باید با برنامه‌ریزی صحیح و استفاده از ابزارهای فرهنگی و هنری، عمران معنوی مساجد را تقویت کرد و از ظرفیت شوق‌آوری و شورآفرینی مساجد برای جذب قشر جوان بهره برد.

امام جمعه شیراز در پایان با تبین نقش مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: یکى از علل پیروزى انقلاب اسلامی این بود که مردم به مساجد اقبال پیدا کردند؛ جوانان مساجد را پر کردند و علماى اعلام، مساجد را به‌عنوان مرکزى براى تعلیم، تربیت، روشنگرى افکار و اذهان، مورد استفاده قرار دادند و مسجد، مرکزى براى حرکت، آگاهى، نهضت و افشاى اسرار زمامداران فاسد و خودفروخته رژیم طاغوت شد.

گفتنی ست آیت الله دژکام در حاشیه این مراسم از پردیس دانشگاه جهرم بازدید و از نزدیک در جریان روند اقدامات انجام شده، قرار گرفتند.

 
 
 

نظر شما :