دکتر شریعتی نیاسر: دانشگاه جهرم قطب علمی، پژوهشی فارس

۲۳ آبان ۱۳۹۷ | ۱۵:۲۶ کد : ۲۴۸ اخبار
تعداد بازدید:۱۸۶۲
معاون آموزشی وزیر علوم به منظور شرکت در یک نشست هم اندیشی که به میزبانی دانشگاه جهرم برگزار گردید، حضور یافت.
دکتر شریعتی نیاسر: دانشگاه جهرم قطب علمی، پژوهشی فارس

دکتر شریعتی نیاسر: دانشگاه جهرم قطب علمی، پژوهشی فارس

 

دکتر مجتبی شریعتی نیاسر به منظور شرکت در نشست هم اندیشی رؤسا و معاونین آموزشی دانشگاه های جهرم که به میزبانی دانشگاه جهرم برگزار گردید، حضور یافت.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه: معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فن آوری در این گردهمایی به نقش ارزشمند دانشگاه ها در توسعه و پیشرفت جامعه اشاره و خواستار تقسیم وظایف در بین دانشگاه ها شد.

 

دکتر شریعتی دانشگاه جهرم را قطب علمی، پژوهشی فارس بعد از دانشگاه شیراز خواند و استفاده از ظرفیت بالای این دانشگاه در توسعه شهرستان را امری ضروری دانست.

 

ایشان در ادامه، پراکندگی دانشگاه ها در تمامی نقاط کشور را آسیبی بر کیفیت آموزشی خواند و ابراز داشت این پراکندگی دانشگاه ها باعت بروز مشکلاتی در کشور شده و نهایتا باعث گردیده که برخی دانشگاه ها از استانداردهای لازم فاصله بگیرند.

 

معاون آموزشی وزیر علوم افزود: نگاه کلیه دانشگاه ها باید فراتر از شهر و استان خود باشد و می بایست این نگاه به صورت ملی بروز پیدا کند.

 

پیش از آن دکتر کامبیز مینایی، سرپرست دانشگاه جهرم ضمن خوشامد به معاون آموزشی وزیر علوم، دانشگاه جهرم را یکی از ارکان علمی شهرستان برشمرد و ضمن اشاره به پتانسیل های  بالایی که در دانشگاه جهرم از جمله: اعضای هیات علمی نخبه، کارکنان تحصیل کرده متعهد و زیر ساخت های لازم که در دانشگاه جهرم وجود دارد، خواستار ایجاد دانشکده ای جدید در مجموعه پردیس دانشگاهی شد.

 

سرپرست دانشگاه جهرم وجود آزمایشگاه های تخصصی متعدد، کتابخانه مجهز، مجموعه ورزشی چند منظوره و سلف سرویس را از جمله زیرساخت های موجود در دانشگاه جهرم برشمرد که توانایی ایجاد رشته و دانشکده هایی جدید را در خود دارا می باشد.

 

این نشست که با حضور دکتر علیرضا صحرائیان، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان جهرم همراه شد، ایشان طی سخنانی شهرستان جهرم را با توجه به وجود پنج دانشگاه و حضور بیش از 16 هزار دانشجو، جهرم را قطب علمی، آموزشی، پژوهشی و درمانی جنوب استان فارس خواند و وجود نخبگان علمی جهرمی در سرتاسر کشور همچون مهندس محمد جواد آذری جهرمی، دکتر محمد رضا رضایی، دکتر گودرز افتخار، دکتر محمد حسن صادقی مقدم، دکتر حسن شجاعی، دکتر ناصر شرافت جهرمی، حاج محمد علی بشارتی و صدها نفر دیگر از جمله­ همین نخبگان جهرمی برشمرد.

 

در پایان این نشست رؤسا و معاونین آموزشی دانشگاه های جهرم به بیان نظرات در خصوص مسائل آموزشی و پژوهشی دانشگاه مطبوع خود پرداختند.

 

دیدار با اعضای هیات علمی و گفتگوی صمیمانه با آنان پایان بخش حضور دکتر مجتبی شریعتی نیاسر، معاون آموزشی وزیر علوم در دانشگاه جهرم بود.

 

نظر شما :