پیام رئیس دانشگاه جهرم به مناسبت روز نکوداشت مقام استاد

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۲۲:۲۲ کد : ۲۴۱۰ اخبار
تعداد بازدید:۱۹۵
پیام رئیس دانشگاه جهرم به مناسبت روز نکوداشت مقام استاد
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل؛ حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد عباس زاده، روز نکوداشت استاد را با صدور پیامی به همکاران پرتلاش جامعه علمی تبریک گفت. متن پیام ایشان بدین شرح است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم
معلم نوری از انوار عشق است
معلم حامل و سردار عشق است
معلم آیه‌های جاودانی ست
طریقی خوش برای زندگانی ست
 
رسالت خطیر استادان و دغدغه همیشگی آنان فراهم کردن بستر رشد، تحول انسان‌ها و ترویج کرامت و ارزش انسانی است، چرا که هیچ جامعه‌ای بدون داشتن نسلی دانا نمی‌تواند توانا شود و به اهداف والای خود برسد. 
 
امروز که جامعه بشری در پیچ تاریخی تحولی خود نقطه عطف توجه به آرمانهای والای انسانی و مقابله با زور و ستم را تجربه می‌کند و آزاداندیشان این کره خاکی افقهای تمدنی جدید را ترسیم و دنبال می‌کنند نقش بی‌بدیل تمدن‌سازی و تعالی‌بخشی معلمین و استادان بیش از پیش مورد توجه است. به امید روزی که ریشه ظلم و کودک‌کشی برچیده و احدی به جهت دفاع از مظلوم مورد اجحاف و بی‌مهری قرار نگرفته و مجازات نشود. 
 
بی‌شک تربیت این انسانهای آزاده و بیداری نور فطرت آنان رسالت خطیر استادان ماست که با همدلی، همراهی و ‌هم‌افزایی و سوق دهی جوامع علمی و فناوری به استحصال و توسعه علم نافع قابل دسترس خواهد بود. همّت و حمیّت مربیان آینده سازان این مرز و بوم، استادان محترم را ارج می‌نهم و از خدای بزرگ سلامتی و دوام توفیق آنان را مسئلت دارم.
سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری، اندیشمند و متفکر توانای کشورمان، به درستی روز معلم و استاد نام‌گذاری شده و فرصتی است تا ضمن ارج نهادن به مقام و جایگاه اندیشه و عالم، صمیمانه‌ترین مراتب سپاسگزاری و قدردانی خود را از همه استادان به ویژه استادان دانشگاه جهرم ابراز کنم. 
 
محمد عباس زاده جهرمی
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

نظر شما :