بیانیه کانون بسیج اساتید دانشگاه جهرم در حمایت از دانشجویان آزادی خواه و محکومیت سرکوب تجمع‌های صلح‌آمیز دانشجویان

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۰۹:۲۵ کد : ۲۴۰۸ اخبار
تعداد بازدید:۱۸۰
بیانیه کانون بسیج اساتید دانشگاه جهرم در حمایت از دانشجویان آزادی خواه و محکومیت سرکوب تجمع‌های صلح‌آمیز دانشجویان

بیانیه کانون بسیج اساتید دانشگاه جهرم در حمایت از دانشجویان آزادیخواه و محکومیت سرکوب تجمع‌های صلح‌آمیز دانشجویان

حمایت ده‌ها تشکل دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا یادآور تاریخ درخشان مبارزه جنبش‌های دانشجویی در آمریکا و همچنین قیام تاریخی تشکل دانشجویان در آمریکا سال ۱۹۶۸ میلادی است که سلطه‌ی امپریالیستی آن روزگار از ویتنام تا فلسطین را به چالش کشید و با قیام تاریخی خود، نقطه‌ی عطفی در تحول وضعیت اروپا و آمریکای آن روزگار رقم زد. سرکوب تجمعات دانشجویی و نخبگان در حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا در شرایطی ادامه دارد که مدیران دانشکده‌ها در اقدامی هماهنگ با برخی اعضای مجلس نمایندگان در حال سیاه نمایی، اخراج و تخریب وجهه فعالان و نخبگان حامی فلسطین و بستن نهادهای دانشجویی هستند.

متأسفانه کشوری که داعیه‌دار اداره‌ی  جهان و مدعی حقوق بشر است و خود را مهد آزادی و دموکراسی و «آزادی آکادمیک»(آزادی مؤسسات دانشگاهی، پژوهشی و اعضای جامعه علمی، استادان، پژوهشگران و دانشجویان) می‌داند، به یکباره همه ادعاهای دروغین خود را فراموش کرد و تجمعات صلح آمیز دانشگاه‌ها را تبدیل به مراکز امنیتی و پادگان نظامی کرد. این مهد به اصطلاح آزادی با گسیلِ پلیس ضد شورش، گارد ملی ارتش آمریکا، استقرار نیرو‌های امنیتی و تک‌تیرانداز، نصب دوربین‌های امنیتی نسبت به محاصره دانشگاه و دستگیری، بازداشت و ضرب و شتم صد‌ها استاد و دانشجو اقدام و با پرونده‌سازی، مقدمات تعلیق و اخراج آنها را در راستای سرکوب و خفه کردن صدای حامیان فلسطین و معترضین به ماشین نسل‌کشی فراهم کرده است و به خیال باطل خود در صدد خاموش نمودن شعله های اعتراض و بیدارگری است. در حالی که خداوند خود وعده کرده حامی مظلومان جهان است.

دانشگاه جهرم نیز همگام با سایر دانشگاه‌های کشورمان ضمن اعلام حمایت و همراهی خود از حرکت جنبش دانشگاهی، انسان دوستانه و بشردوستانه اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و سایر کشورهای اروپا، هرگونه سرکوب خشونت آمیز پلیس آمریکا و دیگر کشورها را محکوم کرده و خواستار حمایت جهانی دانشگاهیان از این جنبش دانشگاهی است.

اِنَّ مَوْعِدَهُمُ الصُّبْحُ اَلَیْسَ الصُّبْحُ بِقَرِیبٍ(هود۸۱) "
کانون بسیج اساتید دانشگاه جهرم


نظر شما :