پیام رئیس دانشگاه جهرم به مناسبت روز بزرگداشت مقام شهدا

۲۱ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۰:۴۹ کد : ۲۳۷۹ اخبار
تعداد بازدید:۲۱۵
پیام رئیس دانشگاه جهرم به مناسبت روز بزرگداشت مقام شهدا

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه رئیس دانشگاه جهرم به مناسبت روز شهدا پیامی صادر کردند.متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

22 اسفند روز بزرگداشت مقام و منزلت شهدای والامقام گرامی می‌داریم. شهدای جان برکف آنچه داشتند در طبق اخلاص به آستان دوست تقدیم کردند و با این ایثار بزرگ خود حقیقت عشق خالصانه را معنا کردند. 
 شهرستان جهرم در دوران دفاع مقدس 28 دانشجوی گلگون را در طبق اخلاص به آستان الهی تقدیم کرده، یاد آن بزرگواران، تکریم خانواده‌ها و یادگاران آنها کمترین ادای دین و الگوگیری از راهبری آنان وظیفه آحاد جامعه و بخصوص مسئولین نظام اسلامی است. آنها رفتند بلکه ما بیدار شویم. از این رو این روز را به خانواده بزرگ ایثارگران این خطه تبریک می‌گویم و عاقبت بخیری تک تک آنان را از خدای منان خواهانم.
دکتر عباس زاده در ادامه گفت: انسان غافل قرن بیست و یک از لذت قهقه مستانه این الگوهای دست یافتنی طرفی نبسته، معنا و حقیقت حیات را گم کرده و صد افسوس سیر خود را در مسیری به قهقهرای دون حیوان در پیش گرفته است. واقعا چه بسیار است فاصله بین "حیات عند الرب" شهید در اوج قله‌های سعادت و در مقابل "پست‌تر از چارپا در اسفل السافلین" در حضیض ذلت.
ایشان به رابطه مفهوم و جایگاه شهادت با جامعه پردازی مطلوب رهبر معظم انقلاب اسلامی مبتنی بر بیانیه گام دوم پرداخت: جامعه پردازی گام دوم انقلاب اسلامی مبتنی بر محوریت‌دهی به شهدا و ترسیم نقش آنان در تعالی جامعه میسور و مقدور خواهد شد؛ چراکه بدون اندیشه سرخ شهادت نیل به تمدن مهدوی ابتر است و بنیاد آن آرمان بزرگ بشری در این اندیشه پرریشه و عمیق نهفته است. 
امروز غزه مقتدر و مظلوم با درس آموزی از این آموزه انسان ساز، محکم و باصلابت در برابر آتشهای سرخ آهنین دشمن ایستاده، حیرت تحلیل‌گران غرب و شرق را برانگیخته، پیروزی هرچه سریع‌تر آن دریادلان مقاوم را از بارگاه ایزد منان مسالت می‌نمائیم.
امید که همگی با شاگردی در مکتب سرخ شهادت برگ سبز تحفه درویش را در هنگامه بازخواست و در پیشگاه الهی تقدیم کرده و زمینه بهره مندی از شفاعت آنان را فراهم سازیم.


نظر شما :