مراسم معارفه دانشجویان نوورود سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ دانشگاه جهرم

۰۹ آبان ۱۴۰۲ | ۱۶:۱۴ کد : ۲۲۱۸ اخبار
تعداد بازدید:۷۲۲
مراسم معارفه  دانشجویان نوورود سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ دانشگاه جهرم

 به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه جهرم: مراسم معارفه نو دانشجویان دانشگاه جهرم با حضور ریاست دانشگاه و معاون دانشجویی فرهنگی، معاون نهاد مقام معظم رهبری و دیگر مسوولین دانشگاه  در سالن وحدت دانشگاه با حضور پرشور 220 نفر از دانشجویان نوورود برگزار گردید.

درابتدای مراسم ریاست دانشگاه حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد عباس زاده جهرمی ضمن خیرمقدم و خوش آمد گویی به ایراد سخنرانی پرداختند و با بیان حدیث پیامبر خدا صلی الله علیه و آله و سلّم که فرموده اند:

 «مَن طَلَبَ العِلمَ فهُوَ کالصّائمِ نَهارَهُ، القائمِ لَیلَه، وإنَّ بابا مِنَ العِلمِ یَتَعَلَّمُهُ الرَّجُلُ خَیرٌ لَهُ مِن أن یَکونَ أبو قُبَیسٍ ذَهَبا فأنفَقَهُ فی سَبیلِ اللّه؛

هر که دانش بجوید، مانند کسی است که روز خود را به روزه گذراند وشبش را به عبادت. اگر کسی یک بابِ علم بیاموزد، برایش بهتر است از این که کوه ابو قبیس طلا باشد و او آن را در راه خدا انفاق کند. »همچنین علم و دانش در زندگی انسان دارای جایگاه ویژه ای است، نقش علم در زندگی انسان این است که راه سعادت، تکامل و راه ساختن را به انسان می آموزد.

وی خطاب به دانشجویان اظهار داشت: تحصیل دردانشگاه عبادت است، اگر دانشجویان بتوانند این فرصت را مدیریت کنند بر بسیاری از مشکلات زندگی خود فائق می آیند. رئیس دانشگاه در ادامه بیان کرد: انسان یا باید دانشجو باشدیا معلم.

دکتر افروزه معاون دانشجویی، فرهنگی نیز ضمن خیر مقدم و خوش آمد گویی به دانشجویان درباره فرصت ها و امکاناتی که در حوزه معاونت دانشجویی، فرهنگی برای آنان فراهم شده صحبت کردند و مدیران و مسوولین آن حوزه را به دانشجویان نوورود معرفی کردند.همچنین موفقیت تشکل ها و کانون های فرهنگی و هنری دانشجویی در سطح ملی طی یک سال گذشته را برای دانشجویان حاضر تشریح کرد.

پخش کلیپ، اجرای موسیقی زنده بوی پیراهن یوسف به مناسبت سالروز شهادت شهید محمد حسین فهمیده و مسابقات فرهنگی  ازدیگر بخش های این مراسم معارفه بود.

در پایان این مراسم دانشجویان در قالب یک اردوی چند ساعته از بزرگترین غار  دست ساز جهان با نام غار سنگ اشکنان و موزه جهرم بازدید کردند.


نظر شما :