حضور دانشگاه جهرم در نهمین جشنواره ملی حرکت

۰۵ مهر ۱۳۹۵ | ۱۱:۳۶ کد : ۲۲ اخبار
تعداد بازدید:۸۶۹
مراسم افتتاحیه نهمین جشنواره ملی حرکت، با حضور دکترسید ضیا هاشمی؛ معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد.
حضور دانشگاه جهرم در نهمین جشنواره ملی حرکت

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جهرم: مراسم افتتاحیه نهمین جشنواره ملی حرکت، در حسینیه شهدای گمنام دانشگاه شهید باهنر، با حضور دکترسید ضیا هاشمی؛ معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم ، دکتر محمدعلی طاهر، رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان و استادان و دانشجویان شرکت کننده نهمین جشنواره ملی حرکت آغاز شد.

شرکت کنندگان در این مراسم پس از ادای احترام به شهدای گمنام و نثار گل و قرائت فاتحه، یاد و خاطره شهدا را زنده نگه داشته و ضمن تبریک هفته دفاع مقدس از رشادت‌های این بزرگواران قدردانی کردند.

محمدصادق بصیری، دبیر علمی نهمین جشنواره ملی حرکت در این مراسم گفت: این جشنواره بزرگ‌ترین رویداد علمی و دانشجویی است که در کرمان رقم می‌خورد.

بصیری ادامه داد: تعداد شرکت کنندگان و غرفه‌های فن‌بازار در نهمین جشنواره ملی حرکت از نظر کمی به رقم 2 برابر رسیده و کیفیت این جشنواره نیز افزایش پیدا کرده است.

وی به مصادف شدن زمان برگزاری نهمین جشنواره ملی حرکت با هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در پوشش این جشنواره به نام‌گذاری سال با عنوان اقتصاد مقاومتی و رویداد فرهنگی دفاع مقدس پرداختیم.

دبیر نهمین جشنواره ملی حرکت افزود: یکی از شاخص‌های اصلی اقتصاد مقاومتی، شرکت‌های دانش‌بنیان هستند لذا باید به سمت و سوی ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان گام برداریم تا شاهد پیوند صنعت و دانشگاه باشیم.

بصیری افزود: شرکت کنندگان، منتخبان جشنواره‌های داخلی هر دانشگاه هستند و در این مدت ایده‌ها و طرح‌های خلاقانه خود را در حوزه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مختلف در معرض داوری می‌گذارند.

دکتر سید ضیاء هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم ؛ در مراسم افتتاح این جشنواره ضمن تبریک فراوان و تقدیر و تشکر از برگزار کنندگان این رویداد بزرگ علمی، گفت: جشنواره حرکت بزرگترین برنامه علمی دانشجویی ایران است و تلاش می کند پویایی و مشارکت دانشجویان را در توسعه کشور فراهم کند.
وی اظهار داشت: جشنواره نهم حرکت نسبت به دوره قبل رشد و توسعه کم‌نظیری داشته است امیدواریم شاهد برگزاری یک جشنواره موفق و برجسته در کرمان باشیم.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات با تبریک هفته دفاع مقدس و همچنین سال تحصیلی جدید اظهار داشت: این هفته جهاد مجاهدان و ایثارگری شهیدان است و بیان داشت: با توجه به اینکه دانشگاه کانون علم، دین و فرهنگ است، مطمئن هستیم سال جاری سال برتری برای دانشگاه‌ها و دانشگاهیان است و امیدواریم امسال، سال مشارکت، امید، فعالیت و پیشرفت در دانشگاه و کشور باشد و در سال جاری به جای شعارهای متعارض، همگان همدلانه راه پیشرفت را طی کنند.

شایان ذکر است؛ معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری؛ غرفه نمایشگاه دانشگاه جهرم افتتاح و  بازدید نمودند. 

 


نظر شما :