بررسی مشکلات شرکت های دانش بنیان با حضور عضو هیات علمی دانشگاه جهرم

۲۸ آبان ۱۴۰۱ | ۱۲:۲۹ کد : ۱۷۸۷ اخبار
تعداد بازدید:۶۹۰
بررسی مشکلات شرکت های دانش بنیان با حضور عضو هیات علمی دانشگاه جهرم

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل؛ دکتر سید علی اکبر باقریان عضو هیات علمی دانشگاه جهرم در گفتگوی تلفنی با شبکه استانی فارس، برنامه بازتاب به بررسی مسائل و مشکلات شرکت های دانش بنیان پرداخت.
دکتر باقریان با اشاره به راه اندازی سامانه نظام ایده ها و نیازها (نان) از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزودند: اگرچه راه اندازی این سامانه می تواند ارتباط بین شرکت های دانش بنیان و سازمان های دولتی را تسهیل کند ولی می طلبد که پارک های علم و فناوری در این موضوع پیش گام باشند و مسیر کار را به سمت کارآفرینی و تولید هدایت کنند.
وی با اشاره به راه اندازی کلینیک تخصصی و مرکز مشاوره کشاورزی دانشگاه جهرم به عنوان یکی از مراکز تخصصی دانش بنیان در حوزه کشاورزی اظهار داشت: بستر ترویج محصولات و خدمات شرکت های دانش بنیان وجود ندارد که انتظار می رود از طریق اخذ مجوزها، اخذ وام ها این موضوع تسهیل شود.
عضو هیات علمی گروه باغبانی دانشگاه جهرم با اشاره به موضوع زوال مرکبات، خاطر نشان کرد: اعضای هیات علمی دانشگاه جهرم موضوع زوال مرکبات را در سال 96 بررسی کردند و توانستند راهی برای برون رفت از این معضل بزرگ ارائه کنند ولی به دلیل عدم حمایت های مسئولین استانی خسارات بسیاری به کشاورزان و باغداران استان وارد شد.
دکتر باقریان در پایان با اشاره به وجود ظرفیت های غنی علمی استان فارس همچون دانشگاه شیراز، دانشگاه جهرم و همچنین شرکت های دانش بنیان، نوید حل معضلات جامعه را در حوزه های مختلف در صورت حمایت های مسئولین داد و اظهار داشت: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب بر تکرار شعار سال این پیام را به ما می دهد که مسئولین امر در این زمینه به خوبی عمل نکرده اند و ظرفیت هایی که در کشور وجود دارد مغفول مانده است.

شما می توانید مشروح این بر نامه را از طریق لینک زیر ملاحظه بفرمائید:

https://telewebion.com/episode/0x526cf88


نظر شما :