پیام سرپرست دانشگاه جهرم به مناسبت روز خبرنگار

۱۸ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۱:۱۱ کد : ۱۶۸۵ اخبار
تعداد بازدید:۵۰۱
پیام سرپرست دانشگاه جهرم به مناسبت روز خبرنگار

حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد عباس زاده جهرمی سرپرست دانشگاه جهرم به مناسبت روز خبرنگار پیامی صادر کردند. متن پیام ایشان بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

خداوند متعال اجرها و ثواب‌های عزادار بودن ما را برای امام حسین علیه السّلام زیاد گردانده و ما و شما را از مطالبه‌گران خون آن جناب در رکاب حضرت امام مهدی از خاندان محمّد صلوات اللَّه علیهم اجمعین  قرار دهد.
قیام بزرگ عاشورا با مجاهدت های خستگی ناپذیر، روشنگرانه و ایثارگرانه امام سجاد و حضرت زینب سلام الله علیهما جاودانه شد.
تمام تلاش دشمن زبون با انواع دسیسه¬ها بر این بود که کربلا را در کربلا مدفون کند؛ در این مسیر از هیچ کوششی فروگذار نکردند،‌ اما بر اساس سنت دیرینه الهی «و مکروا و مکر الله و الله خیر الماکرین» نه در کوتاه مدت و نه در بلند مدت به هیچ یک از اهداف رذل خویش دست نیافتند.
امام حسین علیه السلام در پی انجام وظیفه خویش، انقلابی را پا کرد که اگر آن را «حسینی الحدوث» بنامیم؛ بحق بایست از آن با عنوان «زینبی و سجادی البقا» یاد کنیم. امام سجاد و زینب کبرا سلام الله علیهما دو الگوی بزرگ جهاد تبیین چه در جای جای مقاطع اسارات آل الله و چه بعد از آن تا پایان عمر شریفشان راه تکامل قیام حسینی را تکمیل کردند که بحق اشاره فرمودند که: «کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود.»
امروز پس از گذشت چهارده قرن از آن واقعه عظما، ثمرات آن مجاهدت های عرصه جهاد تبیین به بار نشسته و شاهد رشد فزاینده این قیام در عرصه جهانی هستیم؛ از این رو خدای متعال را بر این نعمت توصیف ناپذیر شاکریم.
امروزه خبرنگاران در عرصه جهاد تببین با ترسیم افق‌هایِ روشنِ پیش روی توسعه ایران اسلامی به ویژه مجامع علمی و دانشگاه ها به عنوان موتور پیشران توسعه کشور، روایتی صواب از جهت‌گیری‌‎ها، اقدامات، فعالیت‌ها و تصمیمات خدمتگزاران صادق نظام را بیان می کنند و نقشی بی بدیل در تببین دستاوردهای انقلاب اسلامی دارند.
در این ایام، ایران عزیز ما و به ویژه دارالمؤمنین جهرم، در اوج مواجهه با ناجوانمردی دشمن زبون در این جنگ ترکیبی، همچون گذشته از این آزمون الهی بخوبی و سرافرازانه بیرون آمد. به شکرانه الهی، نه نامردی های دشمن زبون، نه مشکلات اقتصادی ناشی از اصلاحات دولتمردان و نه گرمای طاقت فرسای تابستان هیچ یک نتوانست از حضور فعال و پررنگ مردانه عزیزان این مرز و بوم در تداوم حرکت حسینی بکاهد؛ امید که مجاهدان عرصه تبیین نیز رسالت خود را در دفاع از حریم انقلاب اسلامی و قدرشناسی نعمات انقلاب اسلامی بخوبی انجام دهند.


نظر شما :