آغاز به کار کلینیک تخصصی و مرکز مشاوره کشاورزی دانشگاه جهرم

۱۰ مرداد ۱۴۰۱ | ۰۹:۰۸ کد : ۱۶۷۹ اخبار
تعداد بازدید:۲۱۶۰
آغاز به کار کلینیک تخصصی و مرکز مشاوره کشاورزی دانشگاه جهرم

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل؛ دکتر سیدعلی‌اکبر باقریان عضو هیات علمی گروه باغبانی دانشگاه جهرم از آغاز به کار کلینیک تخصصی و مرکز مشاوره کشاورزی دانشگاه جهرم خبر داد.
مدیر کلینیک تخصصی و مرکز مشاوره کشاورزی دانشگاه جهرم با اشاره به راه اندازی این مرکز اظهار داشت: در ادامه‌ حرکت پویای باغداری و کشاورزی شهرستان جهرم و همچنین با توجه به سوابق و تجربه دانشگاه جهرم در این حوزه، طرحی از سوی دکتر محمد عباس زاده سرپرست دانشگاه جهرم  به دکتر ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر مجوز ساخت و راه‌اندازی کلینیک مشاوره کشاورزی ارائه و دستورات لازم برای تامین تجهیزات و بودجه در این خصوص گرفته شد.
دکتر سیدعلی‌اکبر باقریان در ادامه افزود: باغدارانی که در زمینه کشاورزی سؤالات و مشکلاتی دارند می توانند با مراجعه به کلینیک، مشاوره‌های لازم را دریافت کنند.
این عضو هیات علمی دانشگاه جهرم بیان کرد: در ادامه فعالیت این کلینیک، بخش خصوصی هم به کمک خواهد آمد و با توجه به جلساتی که با تولیدکنندگان کود و سم مطرح کشور داشتیم قرار شد با نظارت دانشگاه این شرکت‌ها، کود و سم به نام دانشگاه جهرم تهیه کنند و درآمد حاصل از فروش آن نیز به عنوان درآمد اختصاصی دانشگاه هزینه شود.
مدیر کلینیک تخصصی و مرکز مشاوره کشاورزی دانشگاه جهرم تصریح کرد: در گام بعدی، علاوه بر خدمات مشاوره کود و سم، تجزیه و تحلیل کود و سم، پایش آب و خاک و برگ هم با کمک بسیج جهاد کشاورزی شهرستان جهرم انجام خواهد شد که در این آزمایشگاه علاوه بر تجزیه و تحلیل و کمبود مواد غذایی درختان و گیاهان، پایش کودهای بازار، پایش آفات و بیماری‌ها و علف‌های هرز به منظور کاهش هدررفت منابع کشاورزی انجام خواهد شد.
شایان ذکر است؛ در حال حاضر فضای فیزیکی کلینیک تخصصی و مرکز مشاوره کشاورزی دانشگاه جهرم در ساختمان پیمان غدیر دانشگاه جهرم واقع در بلوار مطهری به صورت بالفعل و با استفاده از امکانات اولیه، تجهیز و در حال خدمت رسانی است که تجهیزات پیشرفته و منحصر به فرد آن نیز از طریق وزارت جهاد کشاورزی در حال تأمین می باشد.
 


نظر شما :