اعطای مجوز فعالیت مرکز تخصصی آپا به دانشگاه جهرم توسط مقام عالی وزارت ارتباطات

۳۰ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۴:۲۳ کد : ۱۶ اخبار
تعداد بازدید:۱۲۲۵
جلسه شورای اداری شهرستان جهرم با حضور مقام عالی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
اعطای مجوز فعالیت مرکز تخصصی آپا به دانشگاه جهرم توسط مقام عالی وزارت ارتباطات

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جهرم: جلسه شورای اداری شهرستان جهرم با حضور دکتر محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مهندس آذری جهرمی و مهندس جهانگرد معاونان وزیر، در سالن علامه امینی جهرم برگزار گردید.
در ابتدا مهندس آذری جهرمی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به فعالیت دانشگاه های مختلف در جهرم، این شهر را دارای پتانسیل قابل توجه در انجام فعالیت های علمی و تحقیقاتی دانست و با اشاره به شرکت های نوپای مستقر در مرکز رشد، شرکت های فناور را از جمله بستر های ایجاد اشتغال در شهرستان دانستند.
در ادامه دکتر محمود واعظی مقام عالی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه شورای اداری شهرستان جهرم پس از اشاره به ویژگی های انقلابی مردم جهرم اظهار داشت: با توجه به رویکرد سازمان فناوری اطلاعات ایران مبنی بر اجرای طرح های کاربردی در حوزه امینت فناوری اطلاعات، دانشگاه جهرم به عنوان یکی از دانشگاه های همکار با مرکز ماهر انتخاب شده است. در ادامه جلسه مجوز فعالیت مرکز تخصصی آپا به دکتر مسعود نادریان رئیس دانشگاه جهرم توسط مقام عالی وزارت ارتباطات اعطا شد.
در مرکز آپا فعالیت هایی از قبیل تهدیدات رایانه ای، کشف آسیب پذیری ها، رسیدگی و کمک به سازمان ها ی مختلف در هنگام بروز حوادث ناشی از حملات و رخدادهای امنیتی انجام آزمون نفوذ پذیری بر روی شبکه های رایانه ای و سامانه های نرم افزاری، ارائه طرح امنیت برای امن سازی شبکه های رایانه ای و خدمات آگاهی رسانی و آموزش عمومی و تخصصی مرتبط ارائه می شود.
شایان ذکر است؛ قبل از تشکیل جلسه شورای اداری، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان جهرم مهندس صحرائیان و اعضای شورای تامین از مرکز آپا دانشگاه جهرم بازدید نمود.
مهندس صحرائیان اظهار کرد: یکی از اهداف راه‌اندازی آپا در دانشگاه‌ جهرم تربیت متخصصان و فعالیت آنها می‌باشد تا دانشگاه‌از حالت تئوریک خارج شود و به صورت عملیاتی وارد فاز اجرایی و ارائه خدمات شوند.

ایشان در پایان بیان نمود: جا دارد از حمایت و پشتیبانی مجدانه امام جمعه محترم حضرت آیت الله دژکام و مهندس آذری جهرمی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و پیگیریهای دکتر نادریان رئیس دانشگاه جهرم تقدیر و تشکر شود.
 

نظر شما :