امضاء تفاهم همکاری های علمی دانشگاهی بین دانشگاه تاکورادی غنا و دانشگاه جهرم در زمینه تحقیقات کشاورزی

۲۹ آبان ۱۳۹۶ | ۱۳:۲۳ کد : ۱۰۱ اخبار
تعداد بازدید:۱۲۱۲
تفاهم همکاری های علمی دانشگاهی بین دانشگاه تاکورادی غنا و ذانشگاه جهرم توسط روسای دو دانشگاه امضا گردید.
امضاء تفاهم همکاری های علمی دانشگاهی بین دانشگاه تاکورادی غنا و دانشگاه جهرم در زمینه تحقیقات کشاورزی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جهرم: هیات اعزامی از دانشگاه جهرم به سرپرستی دکتر مسعود نادریان جهرمی رئیس دانشگاه جهرم روز جمعه مورخ 26 آبان 1396 با پروفسور جان فرانک اشون رئیس دانشگاه تاکورادی غنا ملاقات کردند.
در این دیدار که با حضور هیات دانشگاهی جهرم و معاونان دانشگاه تاکورادی صورت گرفت دکتر نادریان جهرمی رئیس دانشگاه جهرم با ارائه اطلاعاتی مبسوط در مورد ظرفیت های والای دانشگاه جهرم به ویژه در عرصه کشاورزی، توسعه مناسبات علمی دانشگاهی با کشورهای آفریقایی را از اولویت های مهم دانشگاه جهرم برشمرد.
در ادامه این ملاقات که با صحبت های پروفسور جان فرانک اشون، معاونان وی و هیات دانشگاهی جهرم تداوم یافت یادداشت تفاهم همکاری های علمی دانشگاهی بین دو کشور توسط روسای دو دانشگاه امضا گردید. در این تفاهم نامه مقرر گردید که تبادل دانشجو و استاد در قالب فرصت های کوتاه مدت مطالعاتی و همچنین جذب دانشجو به صورت بورسیه در دانشگاه جهرم عملیاتی گردد. برنامه ریزی و احداث مجموعه ی تحقیقاتی کشاورزی از جمله مباحث دیگری بود که طرفین در این زمینه نیز به توافق رسیدند. در بخش دیگری از این جلسه که در محیطی بسیار دوستانه برگزار گردید هیات دانشگاهی جهرم از بخش های مختلف دانشگاه تاکورادی شامل آزمایشگاه نفت و گاز و کارگاه های مکانیک و الکترونیک دانشگاه تاکورادی بازدید و در جریان فرآیند آموزشی این دانشگاه قرار گرفتند.

لازم به ذکر است؛ دانشگاه تاکورادی یکی از مهم ترین دانشگاه های کشور غنا با بیش از هشت هزار نفر دانشجو و حدود دویست و پنجاه نفر هیات علمی می باشد و در فاصله دویست کیلومتری از پایتخت غنا واقع شده است. اعضای هیات رئیسه دانشگاه تاکورادی تمایل خود را مبنی بر بازدید از دانشگاه جهرم ابراز نمودند که با استقبال دکتر نادریان جهرمی رئیس دانشگاه جهرم مواجه شد.
 

نظر شما :