افتتاح مرکز رشد دانشگاه جهرم

۱۹ مهر ۱۳۹۵ | ۱۳:۱۹ کد : ۲۵ اخبار
تعداد بازدید:۲۳۵۳
در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی، با حمایت های مجدانه ریاست محترم دانشگاه و پیگیری های دفتر ارتباط با صنعت، مرکز رشد دانشگاه جهرم فعالیت خود را آغاز نمود
افتتاح مرکز رشد دانشگاه جهرم

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جهرم: در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی، با حمایت های مجدانه دکتر مسعود نادریان ریاست محترم دانشگاه و پیگیری های دفتر ارتباط با صنعت، مرکز رشد دانشگاه جهرم فعالیت خود را آغاز نمود. با توجه به مأموریت اصلی دانشگاه جهرم در راستای تجاری سازی دستاوردهای پژوهشی و بر اساس تفاهم نامه با پارک علم و فناوری فارس، دانشگاه جهرم فضای مناسبی را جهت مرکز رشد اختصاص داده است. تاکنون هفت طرح فناورانه توسط اعضای هیأت علمی تدوین و در حال راه اندازی است که با توجه به وجود اختراع ها و محصولات پژوهشی متعدد در گروه های پژوهشی دانشگاه، تعداد شرکت های فناور به سرعت افزایش خواهد یافت.  

قابل ذکر است، مرکز رشد یا انکوباتور، به عنوان یک ابزار رشد اقتصادی و به منظور حمایت از کارآفرینان تحصیل کرده، تأسیس می شود که با ارائه امکانات و تسهیلات عمومی زمینه آغاز فعالیت شرکت های جدید فناور را فراهم می کند. این مرکز با در اختیار گذاشتن زیر ساخت های لازم از قبیل دفتر کار، فضا و تجهیزات اداری، مشاوره های فنی لازم، دوره های آموزشی، بازاریابی، ارائه وام و تسهیلات کم بهره و برخی معافیت های مالیاتی فرایند تبدیل ایده به محصول توسط محققان را تسهیل می نمایند.

 


نظر شما :